Tips for å rekke trening og unngå stress!

14. mai 2018 / No Comments
NIKE sko gruppetrening

Vi er inne i en sesong der det skjer MYE! Det er en hel haug med fridager, det er konfirmasjoner, det er bryllup, det er bursdager, det er jubileum, det er sommerfester, avslutninger også videre. Ja, dagene fylles virkelig opp. Noen er mer buzy enn andre, allikevel er mitt inntrykk at veldig mange har litt for mye å henge fingrene i. Hva er det første som ryker av rutiner? Kan det være egentrening, kan det være kosthold? Fort gjort det!

Hvordan få til alt?

Det går ikke. Jeg klarer i alle fall ikke det. Jeg vil gjerne få til alt, så jeg bruker ofte sene kvelder og tidlige morgener for å komme i mål. Når det er sagt, så er det når jeg ikke har planlagt godt nok. Når jeg har kontroll på alt som skal skje, og har tatt meg en halvtime en kveld til å sette meg ned og notere hva som skal gjøres, og når, da funker det meste. Da går det an å få til!

Det er når jeg sitter med alt fremfor meg, at det også er lett å luke ut alt som ikke er nødvendig. Mange ideer er gode, men ikke alle er nødvendige for suksess. Spent

Planegg ALT!

I all denne planleggingen, er også hverdagsmat og trening. Når har jeg en glippe på dagen der jeg kan få inn en liten økt? Også tenker kanskje du at…jammen JEG har ikke mulighet til dette på dagen, jeg er jo på jobb! Det er sant. Samtidig vil jeg tro at mange da hart kvelden ledig, da jeg må tilbake på jobb. Det er her du må se etter muligheter. Jeg tror på at hvis du ser etter muligheter når du planlegger, vil du se at det er mulig å lure inn en økt her og der. Kanskje 20 minutter, kanskje en time, kanskje mer?

Hva slags trening skal du prioritere?

Når du skal prioritere trening må du velge det som gir deg de resultatene du ønsker, ikke alltid det du synes er mest gøy. Hvis du ikke har noe spesielt mål med treningen din. Er det bare å gjøre akkurat hva du vil. Samtidig i disse hektiske periodene er det viktig å kjenne på hva som gir deg energi, og hva som gir deg der du er ute etter, Du har ikke tid til å trene Yoga hvis du vil bli bedre på å løpe. Du har ikke tid til splittprogram i styrketrening hvis du har mål om å bli mykere. Du har ikke tid til å gå på morsomme, men mindre effektive gruppetimer dersom målet ditt er å klare xz-antall chins. Her må du være hard med deg selv, og prioopritere riktig. I perioder der det ikke er så hektisk, da kan du leke deg med mer trening bare for gøy! Men husk, hvis du ikke har spesifikke mål, for all del, slå deg løs med akkurat den treningen du har LYST til!Utetrening Utetrening

Mat

Her kan du gjøre det enkelt. Hvis du ikke rekker å lage middag hver dag, og dagene bare forsvinner, da er det lurt å tenke smart.  Her er mine tips

  1. Handle en gang i uken
  2. Sett opp hva middagene er hver dag
  3. Bruk middagsrester til lunsj
  4. Forbered maten dagen før
  5. Velg retter som tar kort tid å lage
  6. Bruk nettsider som godt.no, matprat.no eller butikkers nettsider for tips og insapirasjon
  7. Legg listen lavt, men prøv å få måltider med ren, sunn mat. Unngå halvfabrikata og ferdigmat så langt det lar seg gjøre. (Også er det lov til å «synde litt» innimellom)

    Sunn mat

    Forslag til middag 😉

Tok jeg knekken på deg?

Håper ikke jeg tok knekken på motivasjonen din nå! Målet var bare å motivere til å rekke mer av det som er bra for deg, samtidig som du er i en periode der det skjer utroilig mye!

Håper du får en fin dag!

God klem fra meg <3

No comments

— Be the first to comment! —

Legg igjen en kommentar

© 2018 Madeleine Daleng . All rights reserved.

Hold deg oppdatert!

Motta en mail når bloggen er oppdatert med nye innlegg!