Sånn rekker å du trene i en travel hverdag

27. mai 2019 / No Comments
Hjemmetrening – det fungerer!

Mange sliter med at dagene og ukene bare fyker avgårde. Det er vanskelig å finne tid til å trene, og det er ikke så lett å vite hva du skal gjøre. Det er dessverre ikke en fasit på hva som er best for alle, men det som er bombesikkert er at noe burde du gjøre. Avhengig av hvordan dagen din ser ut, har vi ulike behov eller fokusområder, kondisjon, styrke, mobilitet, koordinasjon… Hva trenger du å jobbe mest med? Hva burde du prioritere? sett av tid i kalenderen, og planlegg alt annet rundt det. Hjemmetrening kan fungere kjempebra for deg som ikke rekker treningssenter.

  1. Kondisjon: Dersom du vil komme i bedre kondisjonsform, så er intervalltrening en vinner. Samtidig som det er effektiv, for det kan gjøres på relativt kort tid, er det også svært lett tilgjengelig. Skoene dine står i gangen,  og har du en sykkel står den i boden, garasjen eller sykkelstativet. Det er individuelt hva slags type intervaller du liker best, noen liker lange andre liker korte intervaller. Variasjon i treningen er et prinsipp vi alle burde etterleve, så test litt ulike intervaller. Du vil helt sikkert finne din eller dine favoritter, gjør mest av det, utfordre deg selv med å gjøre andre type intervaller innimellom. Treningsfrue har mange gode intervaller, så ta en titt på bloggen hennes og få inspirasjon.
  2. Styrketrening: Å trene styrketrening hjemme uten mye utstyr er enkelt og kan gjøres effektivt. Det er ikke så lett å få de supertunge øktene da ben og setebuskelene spesielt hos mange er såpass sterke at du trenger en eller annen form for ytre betalstning, men til en viss grad kan vi også slite ut disse. Her har du link til et treningsprogram med minibands, repostet fra 2018 – se her
  3. Mobilitetstrening – det trenger vi alle mann! Kommer en film på youtube i løpet av uken, du får en heads up når den er klar 😉

Ønsker deg en super dag og fin uke videre!

Energi

Klem M <3

 

No comments

— Be the first to comment! —

Legg igjen en kommentar

© 2019 Madeleine Daleng . All rights reserved.

Hold deg oppdatert!

Motta en mail når bloggen er oppdatert med nye innlegg!