Luke 14 – En variant av et barndomsminne

14. desember 2018 / No Comments

Husker du hvordan vi som små rullet rundt som tømmerstokker? Nå er det jo ikke sikkert at alle drev å tomlet rundt, men jeg gjorde i alle fall mye av det. Lite tenkte jeg på den gangen at det var skikkelig bra trening. Er de ikke litt morsomt hvordan denne øvelsen faktisk er noe av det førte vi lærer oss etter at vi blir født. Mammaer og pappaer applauderer og viser frem til den ene og den andre, når mini lærer seg dette. Nettopp, å rulle rundt. 

Er du klar for å rulle rundt?

Her må vi ha kontroll på hele kjernesystemet. Bare det å ligge på ryggen og løfte armer og ben fra gulvet kan være utfordrende nok i seg selv. Den virkelige utfordringen er når du skal rulle over til magen, rulle rundt. Her er målet å holde armer og ben oppe fra gulvet hele tiden, og kun bruke mage og rygg til å dra deg rundt. Når du er kommet til magen, må du rulle tilbake, før du gjentar i motsatt retning. Husk at dette er en utfordrende øvelse, så ta den med ett smil. Det skal være litt gøy å trene, og det er lov til å le litt av seg selv – eller treningspartneren din underveis!

Mange synes denne kan være litt vond i hoftene, så ligg gjerne på en matte eller to når du gjør denne. Det kommer litt an på hvor «prinsessen på erten» du er 😉

Lykke til!

Juleklem M <3

No comments

— Be the first to comment! —

Legg igjen en kommentar

© 2020 Madeleine Daleng . All rights reserved.

Hold deg oppdatert!

Motta en mail når bloggen er oppdatert med nye innlegg!