Notice: Trying to get property 'user_login' of non-object in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-utils.php on line 26

Luke 15 – Verdens beste!

15. desember 2018 / No Comments
hofteleddsbøyer stretch

Etter en uke der magen virkelig har fått kjørt seg, så er det kanskje godt å avslutte denne ukens lenke med en deilig dynamisk strekk. Både baksiden av lårene og hofteleddsbøyerne blir fort stramme og stive når vi sitter mye. Det samme gjelder rygg, brystrygg og skuldre. Da blir det jo ikke bedre enn å gjøre en strekk der begge deler blir utfordret. Mobilitetstrening burde etter min mening være en naturlig del av alle sin treningsuke. La oss avslutte de fysiske øvelsene med Worlds Greatest Stretch

Worlds greatest stretch

Her er det mange elementer vi skal gjennom. Les gjerne punktene, men bruk filmen til hjelp for å finne flyten. Du jobber selvsagt alltid i ditt eget tempo. Det er viktig at du tar deg tid, og at du prøver å slappe av så kroppen slipper seg inn i strekken. Her jobber du 2-5 minutter x 3-5 sett. Det tar litt tid, men dette har vi godt av!

  1. Start stående
  2. Sett det ene benet langt fremfor den andre
  3. Sett begge hendene på innsiden av den fremste foten
  4. Stram fremside lår på det bakre benet så det blir så strakt som mulig, og hold parallelle hofter
  5. Finn en rett linje gjennom kroppen fra ankelen til toppen av hodet
  6. Rotér den innerste armen opp mot taket
  7. Sett hånden på på utsiden av det fremste benet og strekk begge knær. Få magen så nært til låret som mulig
  8. Bøy begge knær til 90 grader, så det bakre kneet er rett over gulvet. Samtidig løfter du overkroppen, og strekker armene mot taket. Overarmer så nært til ørene som mulig.
  9. Skyv deg helt opp, og gjenta på motsatt side.

Lykke til!

Juleklem M <3

No comments

— Be the first to comment! —

Legg igjen en kommentar

© 2019 Madeleine Daleng . All rights reserved.

Hold deg oppdatert!

Motta en mail når bloggen er oppdatert med nye innlegg!