Notice: Trying to get property 'user_login' of non-object in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-utils.php on line 26

Luke 21 – fra planke til planke

21. desember 2018 / No Comments

Dagens utfordring er en morsom variant av planke. Her skal vi utfordre både kjernemusklene, og skuldermobiliteten får kjørt seg. Vi skal sette sammen 3 forskjellige varianter. Høy planke, sideplanke og omvendt planke. Det er i den omvendte planken skuldrene får kjørt seg hva gjelder bevegelighet. I den høye planken, og sideplanken vil  du kanskje oppleve mer utfordring i kjernemuskelaturen. I en høy planke er det primært de rette magemusklene som jobber, samtidig som det selvsagt er et samarbeid mellom alle musklene som kjernen er satt sammen av. I sideplanke er det mer muskelaturen i midjen som får gjøre hovedjobben.

Planke til planke

Vi begynner i en høyplanke. Setter kjernemuskelaturen på plass og får kontroll på senter i kroppen. Stabiliser skulder over håndledd og stram fremside lår for å være gjennomstek i utgangsstillingen.høy planke

Deretter snur du deg over i en sideplanke. Her bruker du den nederste midjen til å presse hoften opp mot taket, og skyver fra med hånden du har i gulvet. side planke

Herfra skal du videre over i en omvendt planke. Prøv å hold hoften like høy, når du kontrollert vrir deg over til at fremsiden av kroppen peker mot taket, og baksiden av kroppen peker ned mot gulvet. Skyv fra begge hender slik at brystet presses mot taket. Aktiver baken så hoften skyves opp mot taket. Hold aktive fremside lår. omvendt planke

Nå er det på tide å komme seg tilbake til sideplanke, men på motsatt side av i ste. side planke

Sånn forstetter du. Enten kan du «rulle» bortover et langt strekke, eller du kan etter å ha vært gjennom alle fire, snur og rulle tilbake samme veien som du kom. Jobb kontinuerlig i 60 sekunder.

Lykke til!

Juleklem M<3

No comments

— Be the first to comment! —

Legg igjen en kommentar

© 2019 Madeleine Daleng . All rights reserved.

Hold deg oppdatert!

Motta en mail når bloggen er oppdatert med nye innlegg!