Luke 7 – let’s fly!

7. desember 2018 / No Comments
Spensthopp

Det er fredag, og siste intensive øvelse for uken. Vi avslutter den harde delen av ukens lenke med en skikkelig BOOST. Det er en av minne desidert favoritt øvelser, nemlig spensthopp. Å kjenne på flyten og driven i kroppen når det er igang er så deilig. Pulsen spretter i taket, energien bobler over og de berømte endorfinene løper løpsk. Jeg vet at ikke alle er like glad i spensthopp, og tjo og hei som jeg er. Samtidig, så vil jeg tro at følelsen etter å være ferdig med en dose spensthopp en like deilig uansett. Enten er det deilig fordi du er ferdig med verdens værste øvelse, eller så er det deilig fordi det er så gøy at du bare må dra på smilebåndet. 

I dag er det altså en lenke satt sammen av øvelsene fra 3. 4. 5. 6. Og i dag 7. Desember.  

Spensthopp

Spensthoppene gjør du på stedet. Her er der bare å kaste seg i det. Kom deg opp fra gulvet, trykk fra vristen, bruk armene godt bakfra og frem, samtidig som du trekker knærne så høyt opp mot brystet som mulig. Se fremover, ha en aktiv kjernemuskulatur og vær bestemt i bevegelsesmønsteret. Målet er at du gjennomfører 50 spensthopp, med så lite pauser som mulig. Har du vonde knær eller av andre årsaker ikke kan eller vil hoppe, gjør du raske knebøy istedenfor. 

SpensthoppSpensthoppSpensthopp

Lykke til!

Juleklem M <3

No comments

— Be the first to comment! —

Legg igjen en kommentar

© 2020 Madeleine Daleng . All rights reserved.

Hold deg oppdatert!

Motta en mail når bloggen er oppdatert med nye innlegg!