Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/load.php on line 651

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/theme.php on line 2241

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 4382

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache.php on line 3581

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 2443
Magetrening etter graviditet og fødsel, hva kan jeg trene?
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 4382

Deprecated: Invalid characters passed for attempted conversion, these have been ignored in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-content/themes/cynthia/framework/front/general-styles-system/control/color-calibrator.php on line 15

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 2443

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 4382

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 2443

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 4382

Magetrening etter fødsel!

26. mai 2017 / No Comments

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 4382
Magetrening

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 2443

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 4382

Mange har spurt om tips for magetrening etter graviditet og fødsel, og det er jo klart jeg kan gi dere 🙂

Hvis du vil trene med meg, så legg inn en kommentar eller ta direkte kontakt med meg på mail, så avtaler vi nærmere! Jeg vil gjerne hjelpe DEG <3  (Egenreklame)

Når kan du begynne å trene?

Det er individuelt når du kan begynne med magetrening etter at du har født. Noen kan begynne uken etterpå, mens andre må vente lenger enn 6 uker – som er den generelle anbefalingen. Da det ikke finnes en fasit på når du kan begynne å trene, så må du faktisk kjenne etter når det er riktig for deg. Det er ikke alltid så lett, men jeg kan LOVE deg at kroppen sier fra hvis du er for ivrig! Og da skal du lytte til det!

Bekkenbunn

Selv om trening av bekkenbunnen ikke gir deg en ”flat mage” eller hjelper utseende på mage i noen grad, er det viktig å begynne å trene denne med en gang. Jeg hadde utrolig lite kontroll på denne uker etter fødselen, men å ha et bevisst forhold til å aktivere den, ofte, er viktig! Det fikk jeg erfare! Bekkenbunnen er grunnstenen eller basen i kjernemuskulaturen din, og har du kontroll her, vil du ha et bedre utgangspunkt for å få bedre utbytte av magetreningen når du setter i gang med den.

Et lite tips: Jeg var kjempeflink til å trene bekkenbunnen de første 4 mnd etter at jeg fødte. Da var jeg ganske så fornøyd med resultatet, jeg hadde kontroll. Jeg sluttet å ha jobbe aktivt med den, DET VAR DUMT! Haha, den ble jammen fort slapp igjen, så jenter: HOLD BEKKENBUNNEN VEDLIKE!!! Nå trener jeg den hele tiden, selv om det er over 1,5 år siden jeg fødte!

Magetrening

Ok – nok pjatt. Når du har kommet dit at du er klar, så kan du for eksempel ta utgangspunkt i øvelsene under. De fleste av disse tar utgangspunkt i å jobbe med de dypereliggende magemusklene. Disse MÅ du få kontroll på før du begynner på de øvelsene som har mer fokus på den ytre muskulaturen. Pass også på at de rette magemusklene har samlet seg helt før du begynner med den grovere magetreningen, altså øvelser som aktiverer mer av de ytre liggende magemusklene.

Kvaliteten på det du gjør avgjør hvor godt utbytte du får, så vær nøye med teknikken, og når du blir sliten og merker at teknikken skranter, da gir du deg!

Hvis du vil være kreativ med mageøvelser på egenhånd, så kjør på. Har ikke magemusklene samlet seg dropper du planken. Den er ikke hensiktsmessig da den faktisk kan øke avstanden mellom magemusklene dine.

Rotasjoner med Corebar

Rotasjoner med Corebar – Hold hofter og knær i ro, kun overkroppen som roterer. Brystet roteres fra side til side.

Dip

Stående Dip med Corebar.Jo lenger vektarm jo mer utfordrende er øvelsen.

Diagonalstrekk

Diagonalstrekk – Husk å stramme magen

Dynamisk Sideplanke

Dynamisk Sideplanke – fra knestående eller med ett bøyd og ett strakt kne.Ett kne i gulvet er lettere enn to starke ben.

Bekkenløft

Bekkenløft – prøv å slappe av i setemuskulaturen. Tyngre med ett ben.

Omvendt Sit Up

Omvendt Sit Up – rull så langt end du har kontroll

Knebøy

Knebøy – Mot vegg får du mer støtte for ryggen, samtidig som du kan plassere føttene lenger fremfor deg som er mer skånsomt mot knærne.

Rygghev

Rygghev – Armene langs siden er lettere enn hvis du plasserer fingrene ved ørene.

 

Lykke til!

Klem M:)


Notice: compact(): Undefined variable: limits in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 853

Notice: compact(): Undefined variable: groupby in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 853

No comments

— Be the first to comment! —


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 4382

Legg igjen en kommentar

© 2021 Madeleine Daleng . All rights reserved.

Hold deg oppdatert!

Motta en mail når bloggen er oppdatert med nye innlegg!