Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/load.php on line 651

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/theme.php on line 2241

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 4387

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache.php on line 3581

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 2448
Rygg, core og god holdning. Det viktigste for et godt treningsår!
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 4387

Deprecated: Invalid characters passed for attempted conversion, these have been ignored in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-content/themes/cynthia/framework/front/general-styles-system/control/color-calibrator.php on line 15

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 2448

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 4387

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 2448

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 4387

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 2448

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 4387

Den viktigste treningen du gjør i år!

3. januar 2018 / No Comments

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 4387

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 2448

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 4387

Opp med brystet og rett deg opp. Det er lettere sagt enn gjort! Å ha en god kroppsholdning krever god styrke både i rygg og kjærnemuskulatur. Med så lite aktivering av ryggen vi får i hverdagen, så er det veldig lurt å prioritere rygg- og holdningstrening! Jeg sier ikke at dette er den eneste treningen du skal gjøre, ei heller at det er nok å bare gjøre dette. Allikevel mener jeg at det absolutt må prioriteres, og brukes tid på!

6 grunner til hvorfor du skal prioritere rygg og coretrening:
  1. Det er basen for god holdning – skjelettet blir plassert riktig i de opprinnelige kurvene i ryggen.
  2. Det er skadeforebyggende – med riktig skjelettplassering vil brystet være løftet, skuldrene plassert riktig, nakken forlenge ryggraden, bekkenet er plassert riktig
  3. Det er lettere å trene riktig med god teknikk når kroppsholdningen er riktig
  4. Du ser med ett sterkere og mer selvsikker ut
  5. En sterk kjerne er basen for de aller fleste treningsøvelser og type aktiviteter. Du vil med andre ord mestre flere typer trening ved å ha en sterk rygg, kontrollert core og god holdning.
  6. Jobbe mot den lite gunstige arbiedsposisjonen du har for ryggen store deler av dagen med mobil, data og nettbrett.
Ryggtrening

Sittende med rett rygg, aktiv kjerne brystet løftet

Ryggtrening

Rygg i mobil, nettbrett og PC stilling – lite aktive muskler

Et par gode øvelser for sterkere rygg og kjerne
Enarms roing

Stående enarms roing med strikk. Hold hele kroppen helt i ro, bruk en arm og trekk albuen bakover og skulderbladet inn mot ryggsøylen. Fullt fokus på at muskulaturen rundt og mellom skulderbladet jobber.

Sideplanke med benløft

Finn sideplanke, skulder over håndledd, skyv hoften mot taket, strekk armen over hodet – arm på linje med øret. Fest strikken rett under knærne. Løft det øverste benet så høyt du kan, kom kontrollert tilbake til samlede ben. Gjenta 6-10 ganger på hver side.

Planke med diagonalløft

Stå på tær og hender finn en stabil base med kontroll på senter/core.

Planke med diagonalløft

Hold balansen mens du løfter og strekker motsatt arm og ben. Senk rolig og gjenta på motsatt side.

Havfruen

Sitt med knærne rotert den ene veien og overkroppen motsatt vei. Se bakover og løft brystet. Aktiv core allerede her!

Havfruen

Flytt tyngdepunktet til begge sitteknuter og strekk deg ut så langt du klarer. Lave skuldre, magen styrer bevegelsen.

Havfruen

I en jevn og kontrollert bevegelse trekker du deg opp samtidig som du roterer overkropp og ben til motsatt retning av startposisjonen.

Håper du får en herlig dag!

Klem M<3


Notice: compact(): Undefined variable: limits in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 853

Notice: compact(): Undefined variable: groupby in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 853

No comments

— Be the first to comment! —


Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/4/m/madeleinedalengn/www/wp-includes/formatting.php on line 4387

Legg igjen en kommentar

© 2022 Madeleine Daleng . All rights reserved.

Hold deg oppdatert!

Motta en mail når bloggen er oppdatert med nye innlegg!