Svettefest i Rondane, 20 min effektiv HIIT trening!

24. september 2017 / No Comments
Er lov å leke selv om det er HIIT trening

Vil du teste en kort, beinhard og morsom økt? Da skal du prøve denne HIIT økten med egen kroppsvekt, strikk og en motbakke.

Klar ferdig gå

Bare å gjøre seg klar

Sløyfe på vanten

Er lov til å være litt jentete med sløyfe på vanten

HIIT trening er i vinden som aldri før, og det er ikke uten grunn. På kort tid kan du få kjørt deg helt tom, du kan trene høy intensitets intervaller på mange måter. Jeg valgte å gjøre en kombinasjon av kondisjon, styrke og spenst trening.

Økten

10 min valgfri oppvarming, jeg tok en bitteliten joggetur.

10 øvelser – 30 sek arbeidsperiode med 15 sek aktiv hvile.

Kroppen er i lett aktivitet i pausene.

1 min pause mellom rundene.

  • Bakkeintervall – fullt kjør opp bakken

    Bakkeintervall

    Bakkeintervall

  • Burpees u/push ups
    Burpees

    Burpees

    Burpees

    Burpees

    Burpees

    Burpees

    Burpees

    Burpees

  • Push-ups

    Push-Ups

    Push-Ups

  • Spensthopp på stedet

    Spensthopp

    Spensthopp

  • Runner 

    Runner

    Runner

  • Hoppende utfall

    Hoppende utfall

    Hoppende utfall

  • Frem og tilbake + roing (Høy planke, flytt armene frem og tilbake, gjør enarms roing med høyre og venstre arm før du gjentar)
    Plankevariasjon

    Plankevariasjon

    Plankevariasjon

    Plankevariasjon

  • Lav sidegange med strikk

    Lav sidegange med strikk

    Lav sidegange med strikk

  • Spurt kort distanse
    Korte sprint intervaller

    Korte sprint intervaller

    Kortspurter

    Korte sprint intervaller

  • Jack knife
    Jack knife

    Jack knife

    Jack knife

    Jack knife

 

Test den og kom gjerne med tilbakemelding på

Hvordan DU synes de gikk!

Totalt tok treningen ca 30 min. Det ble en real økt! Jeg døde litt på slutten, det var rett og slett super tungt. Men ååååå så deilig når økten var over!

Ikke bare trening på tur

På helgetur er det viktig å ha mye tid til hyggelig selskap, fine folk og deilig mat. Gå turer og nyte tid sammen. Samtidig er det deilig med en liten treningsøkt. Da er det geit å kunne kjøre en økt som gir deg godt treningsutbytte på kort tid. I dag testet jeg en 20 min HIIT økt ute i Rondane. Skal du på tur med venner eller familie, si fra før dere reiser at du tenker å ta deg en økt, så kanskje du får med deg noen andre også!

Bare utsikten gir masse energi, og gleden av å bevege på seg i et så fantastisk landskap er helt magisk. Jeg kan ikke få sagt det nok – VI ER EKSTREMT HELDIGE SOM BOR I NORGE OG HAR ANLEDNIGN TIL Å BENYTTE OSS AV NORSK NATUR, SÅ OFTE VI VIL!

Ha en herlig dag!

Klem M<3

 

 

No comments

— Be the first to comment! —

Legg igjen en kommentar

© 2019 Madeleine Daleng . All rights reserved.

Hold deg oppdatert!

Motta en mail når bloggen er oppdatert med nye innlegg!